עתירה לבג"ץ: "לפסול את נשיאת העליון מהדיון בחוק הסבירות"

ישראל רובין No Comments on עתירה לבג"ץ: "לפסול את נשיאת העליון מהדיון בחוק הסבירות"

ארגון לביא הגיש עתירה כנגד ישיבתה של נשיאת העליון בראש הרכב בג"ץ בנושא עילת הסבירות, בשל עמדותיה הפומביות בנוגע לביטול עילת הסבירות. לביא: "דורשים משפט צדק"

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העתירות נגד חוק הסבירות: בעקבות השתתפותה של נשיאת העליון בהרכב השופטים המורחב, הגיש עו״ד אבי סגל בשם עמותת לביא עתירה דחופה לבג״ץ בדרישה שנשיאת העליון תיפסל מישיבה בהרכב השופטים אשר ידון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות בשל דעותיה הידועות בנושא, אותן השמיעה בפומבי לא פעם.

העתירה לבג״ץ הוגשה נגד הרשות השופטת, נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות, נציב תלונות הציבור על השופטים ובית משפט העליון.

בחודש האחרון הוגשו עתירות רבות לבג״ץ לביטול חוק הסבירות. בשל כך קבעה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דיון בחודש ספטמבר הקרוב, בהרכב מורחב של 15 שופטים ומינתה את עצמה לעמוד בראשו, אמש אף הוציאו נשיאת העליון וחברי ההרכב צו על תנאי כנגד החוק.

בעתירה מציין ארגון לביא כי בחודש ינואר האחרון, בכנס העמותה למשפט ציבורי, נשאה חיות נאום הכולל ביקורת נוקבת על ביטול עילת הסבירות וכינתה אותה "מתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט" ו"תכנית ריסוק מערכת המשפט". בעתירה נטען בין היתר, כי מתוך חשש למשוא פנים ופגיעה במערכת הצדק, על הנשיאה לפסול את עצמה מהשתתפות בכל דיון הקשור לנושא, על מנת לא לפגוע בלגיטימיות של כל החלטה שיפוטית שתתקבל.

בארגון לביא טוענים כי אין לקבל סטנדרטים כפולים כלפי נשיאת בית המשפט העליון: "כל שופט אחר שהיה מביע עמדות נחרצות ופומביות בנושא כזה או אחר היה נפסל מישיבה בדין באותו הנושא, אי אפשר לקבל סטנדרטים כפולים וניגודי עניינים מובהקים כל כך רק משום שמדובר בנשיאת העליון".

עו״ד אבי סגל המייצג את ארגון לביא מסר: "צר לנו שנשיאת בית המשפט העליון הנכבדה, לא מצאה לנכון, אפילו להגיב לשתי פניות מוקדמות שהופנו אליה. אנו סמוכים ובטוחים שהרכב בית המשפט העליון שידון בעתירה, יוציא מלפניו לאלתר צו על תנאי שיורה לנשיאה הנכבדה, ליתן טעם מדוע לא תפסול עצמה מלשבת בראש ההרכב שידון בעתירות בקשר עם עילת הסבירות וככל שהנשיאה תבחר שלא לפסול את עצמה, הרי שאנו סבורים שבית המשפט עצמו, יוציא צו מוחלט המורה לה לעשות כן".



0 תגובות